måndag 22 september 2008

Min dotter ska bli en slampa, och min son ska bära rosa

Har just sett färdigt kvällens avsnitt av I ditt ansikte, och återigen - Magnus Betnér är så sjukt jävla bra! Ni måste föresten kolla in det här klippet med honom, där han ger ett inlägg i jämställdhetsdebatten (på ett humoristiskt och provokativt sätt, såklart!). "När min dotter är tjugi hoppas jag att hon är den största slampan i Stockholms län".

På tal om jämställdhet ska mina eventuella framtida kids inte placeras in i något "blått för killar, rosa för tjejer"-fack. Min grabb ska tammefan ha den bögigaste baby-outfiten i stan. För tro mig, sånt sticker i ögonen på folk. Måste väl bara övertyga min karl (läs: Simon) om att sånt är roligt, män har ju en tendens att vilja att deras söner ska bli machomän och fotbollsspelare...

Nej, nog med filosofier för i kväll. Ska som sagt upp tidigt imorrn, ska bli spännande och se hur jag ska få upp mitt feta arsel ur sängen innan klockan sju.

Klart att min (eventuella) framtida son ska ha rosa plysch

2 kommentarer:

kyles anima sa...

cute photo

Anonym sa...

haha jasså?;) hur kan du tro att det är just det?;)
sen btw, ser massa killar som har rosa! Linda's shell Lowe hade rosa ihelgen ;P