tisdag 16 september 2008

Fröken nojig

Usch, nu börjar jag bli nojig. Anledningen till det är att jag har handledning kl 16.20, jag ska träffa min tidningsjournalistiklärare för att få feedback på min artikel som jag lämnade in förra veckan. Jag brukar sällan vara nervös för att få tillbaka texter som jag har skrivit, tvärtom brukar jag vara självsäkerheten själv och tänka "nej, det där arbetet gjorde jag jävligt bra". Och det brukar oftast stämma, jag brukar mest få beröm. Men nu är det inte svenskaarbeten det gäller längre utan journalistiska texter och vår lärare, Ulrika har jobbat jättelänge inom tidningsbranschen. Att hon dessutom har sagt att hon kommer att vara väldigt kritisk och att jag är skitkass på att ta kritik gör inte att saken känns lättare...

Jag kan ju i alla fall konstatera att kalendern som jag köpte förra veckan var en väl värd investering. Jag trodde först att min handledartid var i morgon och inte idag, men när jag kollade i kalendern fick jag se att jag hade helt fel. Hade ju bara fattats att jag hade missat min tid också! Kan dock tillägga att jag drömde i natt att jag var på just handledningen och att Ulrika sa att mitt arbete var jättebra. Så jag hoppas att det var en sanndröm, även om det inte känns så i nuläget.

Jag ska försöka gå in till mötet med min gamla "självsäkerheten själv-känsla"...

... även fast jag i nuläget snarare känner mig på snudd till ett nervvrak!

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till :) Det går säkert jättebra! Jag skulle också vilja läsa den.