torsdag 18 september 2008

I natt vill jag ha fyra ben under sängen...

Det känns som att jag har varit riktigt huslig i kväll. Nåja, rätt så i alla fall. Jag lagade köttfärssås till ett helt kompani till middag, men det är alltid bra att få över mat att ta med sig som matlåda. Fast ärligt talat blev bara ungefär hälften över, jag var så sjukt hungrig eftersom jag inte hade ätit något sedan frukosten.

Sedan bakade jag en äppelpaj som blev hur god som helst. Jag hittade inget recept som jag riktigt fastnade för, så jag skapade mitt eget - inte illa va? Det var dock lite tråkigt att mumsa på den själv. Hade först tänkt bjuda in grabbarna som bor längst ner eftersom att det beklagade sig igår om att de var utan käk. Men sen insåg jag att det verkade lite kärringaktigt att knacka på och bjuda på paj. Men en annan dag kanske, jag har ju i princip allt kvar...

Nu ska jag i alla fall gå och lägga mig och hoppas att jag slipper kliva upp och börja skruva fast benen på sängen som i natt. Jag vart så irriterad av att sängen lutade igår när jag gick och la mig, och när jag vände upp sängen lossnade två ben och ett vek sig. Lite snopet, men tur att man reder sig själv och lyckades skruva fast de igen. Skulle dock behöva en ringnyckel eller liknande för att kunna dra åt det riktigt. Tur i alla fall att jag (än så länge) inte är speciellt fet, hade inte varit så kul om sängen brakade ihop när man låg i den...

Laddade min fina fruktskål som jag fick av mamma i söndags med lite grönt...

... och använde äpplena till att baka en superduperyummiegod äppelpaj :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg fruktskål:-) Husliga Annsson verkar ha lyckats med pajen - ser smaskig ut! Kram

Sandra sa...

vad duktig du är.:) Pajen ser jättegod ut...