lördag 6 september 2008

Ensam med mina löss igen

Jag upptäckte att det hade smugit sig in ett fel i nattens sena blogginlägg: det var såklart förfest som gällde hos Slemmet och ingenting annat. Nu var det uträtt. Jag är dock imponerad av min felfria stavning, trots tillståndet jag befann mig i. Bra jobbat liksom!

Kvällen var som sagt riktigt trevlig; förfesten höll i sig ända till klockan efter elva nångång; det var allsång, högstadielekar á la "Jag har aldrig" och småsnack som blev högljuddare alltefter kvällen fortlöpte. Sedan bar det av till Kalles, eller Karls källare som det egentligen heter. Det var en ganska rolig blandning människor där; hälften studenter och hälften medelålders med få undantag. Som jag skrev i natt var det dock lite småsunkigt där och dansgolvet kändes som en skokartong med sina 2 meter i takhöjd. Men saker är ju vad man gör det till; och vi gjorde det till en riktig klackarna i (två meters)taket-tillställning. För att toppa allt avslutade vi kvällen på Max med en burgare.

Och idag har jag haft mitt första besök i lägenheten, det var pappa, Lisa och Linus som förärade mig med en visit över dagen. Jag hade däremot inte hunnit städa, som jag i min naivitet trott att jag skulle hinna göra i natt när jag kom hem - men vem fan vill komma hem och städa efter en fest? - alternativt kliva upp tidigt och ta tag i saken. När jag vaknade i morse när klockan ringde 9.30, ringde jag Lisa och frågade om hur långt de hade kvar, och när hon svarade "2 mil" insåg jag att det var kört... Tur att pedanttagen sitter kvar och därmed inte har speciellt stökigt i vanliga fall.

Vi körde en dag på stan, jag shoppade en t-shirt, en tröja i kort jackmodell och rakblad och en kortlek på Clas Ohlsons. Lisa fick bl.a. ett par helmysiga skor med sig hem till Lycksele som passar hennes snygga casualstil. Har jag föresten sagt hur otroligt söt hon är sin nya frisyr med lugg?! Linus shoppade på sin favvoaffär Cubus och konstaterade att han ville att de skulle etablera sig i Lycksele, något som jag aldrig trott att min brorsa skulle säga. Att han vill ha en klädaffär i sin närhet alltså. Pappa köpte bara en lottokupong som jag köpte in mig på, så nu hoppas jag på storkovan ikväll :)

Men nu är jag alltså all alone igen. Jag vet inte riktigt vad som händer i kväll, planen var ju husfest men när jag gick ner för trapphuset verkade hela Bäckis sova - förutom att det luktade gómaten från en av lägenheterna. På tal om det har jag inte ätit någon middag men jag är fortfarande mätt efter lunchen på Subway... Hur som helst får vi se vad som händer, blir troligtvis bara en lugn filmkväll med mig själv som enda sällskap (och kanske något götta?) - men blir det fest ändå har jag nu in case of emergency-cider i kylen och är någorlunda välvårdad för att visa mig ute bland folk.

Inga kommentarer: