måndag 29 september 2008

Alltid detta jävulska fenomen...

Är det något som jag verkligen kan störa mig på, är det ett visst fenomen som återkommer ständigt på vissa bloggar. Nämligen särskrivningar. Fast det är ju förstås inte bara i internetbaserade dagböcker man hittar dessa störande moment. I helgen upptäckte jag t.ex. att någon på jobbet gjort en tabbe och skrivit "fika sugen?" på vårat annonsutrymme på avierna som skickas ut till de som ska hämta sina paket på Shell. Och exakt samma särskrivning såg jag när jag gick hem från Ica för en timme sedan, på deras trottoarpratare. Hur som helst, jag säger inte att jag har ett klanderfritt språk, och absolut inte när jag bloggar (då ska det ju oftast gå fort). Men skriver man vart och varannat ihopsatt ord särskrivet då behöver man fan gå en svenskakurs. I alla fall enligt mig, som verkar ha lite att störa mig på... Haha!

För att bli lite positiv kan jag berätta att jag träffade en tjej som var ute och rastade sin gigantiska grandis när jag var på väg hem. När det kommer till den hundrasen kan min passion för de bäst beskrivas med ett ord: besatthet. Jag lyser fullkomligt upp när jag får syn på en och måste tygla en stark vilja att bara hoppa på de och börja busa...

Jag ska bara skaffa en större bostad, sen ska jag köpa en sån här "liten" valp :)

Inga kommentarer: