torsdag 11 september 2008

Hej stickade koftor, hejdå jeansshorts!

Jag var just på stan, eftersom att jag skulle på banken och fixa ett nytt internetcertifikat. Men det råkade visst även följa med en kofta från h&m, jag kände att jag var tvungen att köpa den i ett försök att uppdatera höst/vintergarderoben. På tal om det blev jag halvt deprimerad när jag gick ut och upptäckte hur kallt det har blivit! Visst har vintern sina tjusningar, men vi har ju knappt haft någon sommar och vissa nya sommarplagg har inte ens blivit använda... Jaja, det är bara att att lagra de tills nästa sommar; för då måste det väl ändå komma någon värme?
Men tillbaka till mitt nyinköp: jag är lite tveksam om jag ska behålla eller lämna tillbaka så jag snör nog upp en bild lite senare och om någon vänlig själ vill hjälpa till kan den gärna få dela med sig av sin mening!

Jag har nyss slängt i mig lite av mammas kycklinggratäng till lunch, för att jag ska hålla ut till middagen. Har jag föresten sagt hur underbara mina föräldrar är? Både förrförra helgen när jag var hemma och förra helgen då pappa & co var på besök har de försett mig med mat. Till exempel stekte jag upp palten som pappa hade gett mig härom dagen och matlådorna som jag har fått har jag tagit med mig på Kåren och värmt upp när jag har varit i skolan. Det är verkligen guld värt att få käk, dels är det tråkigt att laga mat åt sig själv (även om jag såklart varvar deras färdiglagade mat med egna hopkok) och dels kan man lägga pengar på roligare saker än mat... Kläder till exempel ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

"Underbara" - Tack för det! Vi vill ju inte att du ska "svälta" stumpan - inte heller att du shoppar kläder som en annan "galning"! Din garderob kommer att svämma över - tänk på att du är en "fattig" student! :-)
Kram