måndag 8 september 2008

Effektivare än valium

Det var tyst från mig på bloggfronten igår, jag var nämligen tvungen att ta en pluggardag. Jag satt och läste mina böcker hela förmiddagen och tog bara paus för att springa ner till tvättstugan några gånger. Om någon föresten har svårt att sova kan ni få ett lästips av mig: André Janssons Mediekultur och samhälle. Den är ett riktigt sömnpiller, jag hade svårt att hålla mig vaken när jag läste den även fast klockan var mitt i dan. Och självklart skulle vi läsa typ 50 sidor i den, vilket slutade med att jag bara skummade igenom de sista 10.

Efter middan cyklade jag ut till Öjebyn för att göra en intervju till min artikel i tidningsjournalistik. Jag intervjuade en tjej som är 17 år och fick cancer förra året, jag tänkte att det kunde bli ganska intressant att skriva om hur det är att få en sån allvarlig sjukdom när man är ung. Och ja, hon hade mycket intressant att berätta, så det blir nog en bra artikel. Dessutom satt vi och pratade om och skrattade åt en massa annat, innan slutet hade klockan blivit halv nio och det var kolsvart ute. Därför skyndade jag mig hem, är inte jättetrevligt att cykla hem 8 km i mörkret i en stad man inte känner till och hittar i...

Nu på en stund ska jag möta upp Emelie och Vanessa. Vi ska gå och se Carl-Einar Häckner, som är en trollkarl och entertainer för er som inte riktigt har koll. Jag har sett han två gånger tidigare när jag har varit på Liseberg och båda gångerna har han varit riktigt kul och gjort fräna trick, därför jag har höga förväntningar på kvällens show! Däremot går jag inte bara dit i underhållningssyfte, jag ska skriva ett referat av föreställningen till ännu en uppgift i tidningsjournalistik. Det känns däremot lite jobbigt, dels för att man måste hålla en till uppgift i huvudet och även för att jag har blivit jätteförkyld och bara skulle vilja luta mig tillbaka och roas. Men jag sitter och häller i mig kaffe nu för att orka. Om jag hinner berättar jag lite om föreställningen är jag kommer hem!

Kvällens föreställning heter "Pusseldrömmar"

1 kommentar:

Anonym sa...

åh hej ;p
tacktack! tyvärr så klarade jag inte allt, men det gjorde ingen annan heller som jag förstod det. men de va iaf en lättnad att jag hade minst fel av alla? ;) hahaha